الأحد، ٢٤ أبريل ٢٠١١

ميـن أنــا !؟؟

و بيسألونى مين انا ؟؟

و ازاى فى قلبى لسه الغُنا ؟؟

و ازاى فى عتمة الف ليل

شفت فى عينيكى كل المُنّا ؟؟



و نسيوا ان انا,,,

عاشق ترابك يا بهية

فى بطن امى و انا جنين

عاشقك بطرحة و جلابية

فى المغربية عند الحسين

عاشقك..بجوز عيون جُمال

بطمى نيلك متكحلين



نسيوا ان انا,,,

كنت بخبى فى ضحكتك

الدموع و يا الانين

و افدى بدمى دمعتك

و اديكى عمرى و السنين

انى كل ضحكة صافية

بانت فى يوم على شفتين

انى كل دمعة جارية

شقت طريقها على خدين

و انى كل كلمة بحبك

قالها عاشق م العاشقين

انى بيرم..و عم نجم

انى جـــاهين..



نسيوا اكيد...

انى كل بيت فى ارضك

و انى صاين ليكى عرضك

انى سنتك,,,انى فرضك

و انى لما تضحكى

ببقى فى عيد

و اجرى اغزلك بإيدى

توب جديد

لاجل ما تتباهى بيه..

فى وجه بحرى

و القاهرة...

و فى الصعيد..



و انى شهيد.....

لبيت نداكى يوم محنتك

و رويت بدمى..حريتك

و انا سعيد....



و لا كنت طالب جاه و مجد

و لا حتى شكر من اى حد

و كل حلمى..كان بس انى

و انا بموت قدام عينيكى

القاكى واقفة متبسمة

راضية..و مش متألمة

و امحى بإيدى حسرتك

و ازرع مكانها فرحتك

بيا و انا بلبى الندا

و انا بوهب عمرى فدا

لاجل ما تِحلى دنيتك...



و هاسيب انا دنيتى

و دمى شاهد على فرحتى

و اصرخ و اقول باعلى صوت

ادى يا ناس...قصتى



عشت هنا"

و ياما قاسيت

لكنى برضه

"مُت هنا



و لسه بعد كل ده

بيسألوا مين انا !؟؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق