الخميس، ٥ مايو ٢٠١١

بــحــبــك....

يا سحرانى و اسرانى
بلا اسبـــاب
يا ساكنة فى روحى و كيانى
و قافلة البـــاب
يا ملــكــانـى....
و واخدانى من الدنيا
و فى الدنيا..
مفيش قبلك ولا بعدك
و قلبى يتوه فى ليل بُعدك
و يهرب من عينيا الضى
و ياخد كل عمرى الجاى
و مهما احاول اتوصف
ولا بلقى فى وصفك..زى

بحبك ياللى شغلانى
سوا فاكرانى..ناسيانى
و احبك لما تحتارى...
و احبك لما تختارى...
و احبك حب حيانى
و لو هتقولى رايدانى
فى غمضة عين
انا هاجيلك...
تشكيلى و اشكيلك
و اسيب شمسى تضويلك
و تحكيلك...عن الاشواق
و قلبى ازاى بقى مشتاق
لتوهة فى عينيكى السمر
و ضحكة جمالها لما يزيد
يقيد القلب كيف الجمر
و صوت دافى يرد الروح
يخلينى بسرى ابوح
وقلبى الفرحة فيه تحيا
و لو كان م الألم مدبوح
و فين ما بروح
اشيل صورتك فى ننى العين
يا اجمل حد شافته العين
و مهما تبعد المسافات
و مهما العمر عدى و فات
هاجيلك لو تكونى فين
اقيدلك قلبى عود و بخور
خطى عليه..ولا تخافى
و زيدى خطوتك..اتنين
و حاسبى من رموش العين
لتجرحنى...
و تدبحنى...
و انا رافع رايات قلبى..و مستسلم
و مهما تجرحى فيا..مــا بــتـألــم
ولا اتــنــدم...
على عشقى و ترحالى
و سهرى ليالى و ليالى
و حيرة امرى فى امرى
ولا اتندم على الاشواق
و لا ليالى فى بعاد و فراق
و لا اللى عدى من عمرى

و يعنى ازاى انا هاندم ؟؟
و انا من بين الوف و الوف...حـبـيـتـك
و بـقـيـتـك...
عن الدنيا و ما فيها
و صرتى كل ما فيها
و خليتى مرارها يهون
و ملكتينى كل الكون
و بإيديكى اتولد فرحى..
و مهما تزيدى فى جرحى
هتبقى فى قلبى اغنية
و قمرى فى قلب لياليا
و هافضل اقول..انا بحبك
يا اغلى و كل ما ليا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق